valkenest.reismee.nl

Travelday Melbourne - Singapore

Onze laatste dag downunder…wat vliegt de tijd when you're having fun!

Na een lekkere brekkie at thé same place as yesterday, en weer een gezellig praatje te hebben gemaakt met de waitress zijn we naar de Eureka Tower gegaan.

Wybe heeft zijn veto uitgesproken, er wordt niet meer geshopt! We krijgen niets meer in de koffers……shoot!

De Eureka Tower zit aan de andere kant van de Yarra River, even een lekkere wandeling maken om ons ontbijt te laten zakken. Hier zitten ook geweldig leuke restaurantjes, het is meer de moderne kant van Melbourne, prachtige gebouwen, de een nog hoger dan de ander.

De Eureka Tower is bijna 800 meter hoog en is het hoogste gebouw in de southern hemisphere dat je kan bezoeken. Alleen de lift was al een belevenis, die ging 9 meter per seconde omhoog. Alsof je in een stijgend vliegtuig zit ….

Op de 88ste verdieping konden we eruit, man what a view….

Je kon helemaal rond! Deze toren is ook 's avonds te bezichtigen bij zonsondergang en wanneer alle lampen Melbourne verlichten. Kan je je voorstellen hoe het moet zijn wanneer je hier staat op 31 december om 00.00 uur?

Omdat zo'n toren natuurlijk veel wind vangt beweegt hij maximaal 600 mm heen en weer, maar ach je moet hier ook niet te lang bij stil staan.

Het was een mooie afsluiting voordat we naar Airport Tullamarine gingen. Alles zat na secuur pakwerk van Wybe weer mooi in de 4 koffers. Helaas waren ze bij de incheckbalie wat minder tolerant, we hadden 16 kilo overbagage