valkenest.reismee.nl

Whale watching in Port Fairy

31 juli 2010
Laatste dag…
Vandaag is de laatste dag met Renieke en Neil, we hadden al wat plannen gemaakt tijdens het ontbijt. 's Avonds zouden we lekker uit eten gaan. Renieke had Helene al een smsje gestuurd om te vragen wat een leuk restaurant zou zijn. Ze had een naam teruggestuurd en het bericht dat het al 4 dagen regende in Engeland….tja klonk bekend als het daar 1x begint met regenen houdt het voorlopig niet op.

Maar wat hadden wij toch weer een mazzel vandaag?

Het is echt allemaal een cadeautje, het weer, de natuur de wildlife....

Na een behoorlijke ruige nacht van regen en wind scheen vanochtend weer heerlijk de zon. Na een lekker ontbijt in onze cottage togen de vissers naar de haven (Wybe, Nika en Mees) en Nicole ging naar het strand. Wat gewoon letterlijk in je achtertuin is hier. Al genietend op een rots zag ik waterspatten verderop in de baai....overtuigd dat het zeeleeuwen waren rende ik naar huis om de verrekijker te halen. Mees ging toch maar even met mij mee, klonk allemaal wel heel spannend! Wij kijken, ja hoor zeeleeuwen....die zijn toch ook zwart en springen uit het water? We gingen wat dichterbij kijken want ze waren erg dicht bij de kust. Maar het waren geen zeeleeuwen het waren 'gewoon' twee walvissen......gunst! Wat een spanning en sensatie, gewoon recht voor onze neus. Meteen geprobeerd Wybe te bellen, nam niet op, Neil bellen, nam niet op, Renieke bellen, nam niet op, Nou ja dan maar gewoon met zijn tweeen genieten van deze walvissen show. Want er werd behoorlijk met water gespat. Even later kwamen ook Neil, Wybe en Nika eraan. En dankzij de verrekijker hebben we dit hele schouwspel heel goed mogen aanschouwen.

Heerlijk uit eten geweest met z'n zessen en de dog in de auto. Het Vic hotel, wat een heaven voor kinderen, naast een speciale kindermenukaart, hadden ze ook nog een kidsroom met Playstation, glijbanen, gooikussens en weet ik wat. Om het voor de mums and dads nog makkelijker te maken stond er een camera op gericht zodat wij op een tv scherm die in het restaurant hing onze kids in de gaten konden houden....tsja...

Hier hebben we toch echt de lekkerste rode champagne en rode wijn gedronken: Majella! Engelien tip van het jaar, als we deze wijn kunnen vinden in Nederland ga je echt wat proeven! Neil is er helemaal gek van en dat voor een senior winemaker...

Pap en Mam, terugkomend op onze terugreis....snif....we willen heel graag bij jullie eten zondagavond. We moeten er niet aan denken om thuis te moeten koken in onze eigen huis. We houden dit gevoel het liefst zo lang mogelijk vast. (ik spreek nu waarschijnlijk uit mezelf, maar dat kan me even niets schelen..). We maken ons nu klaar voor de treinreis naar Melbourne morgenvroeg om 7.10 uur, zo vroeg zijn we de laatste tijd nog niet geweest. En zometeen lekker uit eten met Renieke en Neil, de laatste avond, in Port Fairy. Nog bedankt voor de extra 100 foto's, dat moet genoeg zijn. We hopen morgen in de trein onze verhalen af te kunnen schrijven want we liggen wat achter....dan ook wat meer foto's.