valkenest.reismee.nl

Travelday to Port Fairy - Victoria

30 juli 2010
Reisdag van Beachport naar Port Fairy.

We probeerden iets eerder op te staan, het lukt allemaal nog niet echt maar een half uurtje hebben we er al vanaf gekregen…08.15 uur.
Vandaag gaan we naar Port Fairy, zo'n 3,5 uur rijden.

Vlakbij Miliicent liggen de Princess Margaret Rose Caves, omdat we graag nog grotten wilden bezoeken en we in Beachport van dat mooie weer hadden zodat we niet naar de grotten van Narracoorte zijn geweest, moest het er nu maar van komen. Alleen de weg er naartoe was al mooi. De grotten lagen helemaal verscholen tussen de bossen. Helaas waren we net te laat om aan de tour deel te nemen, kwartiertje….bagha….om nou 1,5 uur te wachten vonden we eigenlijk wat teveel. Dan maar gewoon vragen dachten we, en ja hoor geen probleem, ze wilden nog wel een extra tour voor ons vieren inlassen. Moesten we een half uurtje wachten. Dat was geen probleem want we wilden nog wel even koffie drinken en wat eten, dat hebben ze geweten, we hebben namelijk hun hele voorraad pasties en pies opgegeten...

In Portland hadden we een koffiestop, en een goeie, hoe dichter we bij Melbourne komen hoe groter de keuze uit de soorten taart. Het zag er verschrikkelijk goed uit allemaal en van die heerlijke namen ook: Heaven sent, Bountiful Cake, Strawberrie merengue cake…..oei….moeilijke keuze hoor.
Uiteindelijk is het ons toch allemaal gelukt en zaten we met een tafel voor taart. Best lekker hoor om af en toe zo'n lunch te hebben…

In Port Fairy aangekomen reden we eerst langs het oude huis van Helene en Peter, wat nu een Spa & Sauna is geworden. Waar wij 12 jaar geleden gelogeerd hadden is nu de ingang geworden van een luxe Spa. Er is hier heel wat veranderd zo op het eerste gezicht. Veel meer huizen zijn er bijgebouwd, veel meer shops, echt een trendy badplaatsje als je het vergelijkt met 12 jaar geleden. Toen was het nog zo'n heerlijk slaperig stadje.
Wij zouden 2 nachten slapen in Moyne's Cottage direct aan de Moyne River en 200 meter van het strand. Ook hier stonden weer prachtige beachhouses. Wij zouden het wel weten mocht de jackpot vallen….wat is er nou mooier om een beachhouse te hebben bovenop een duin met de zee aan je voeten en je eigen strand….we still keep on dreaming….