valkenest.reismee.nl

Last day Beachport!

29 Juli 2010 Beachport

Helaas is onze laatste dag alweer aangebroken hier.
We vinden het hier zo lekker dat we het hele Beachport niet uit zijn geweest. Wat een heerlijke bestemming, en Renieke en Neil hebben hier gewoon een zalig strandhuis met 3 slaapkamers en 2 badkamers en 2 zonnedecken en vergeet de wijnkelder niet, wat een luxe!
Tijd voor een ander strand, via het pad langs de vuurtoren kwamen we uit in de baai waren Pinguin en Post office Island lagen. Via de rotsen konden we heel dicht bij de branding komen om daar te genieten van de golven. Ook hier hadden we een strand gevonden waar allemaal Santa Lucia's lagen. Zelfs Mees is ze nu gaan verzamelen. Onderweg kwamen we mooie steile duinen tegen waar je heel mooi vanaf kunt rollen/springen/vallen wat natuurlijk ook gedaan werd.

Lunchen gingen we bij de Jets, heerlijke nachos, scrambled eggs en bacon, tosti's, fish and chips kwamen weer voorbij. Mees is zich echt als een Australian duwde aan het ontwikkelen en doet bijna niets meer zonder tomato sausen….

Na de lunch gingen de fishermen vissen en ik ging een strandwandeling maken. Nam dezelfde route als die ochtend alleen dan omgekeerd. Wat is het toch heerlijk om helemaal alleen op het strand te zijn. De Santa Lucia's kwamen zo uit zee en werden op het strand geworpen, dus de verzameling is flink uitgebreid. Via het strand en wat rotsbeklimmingen weer terug gelopen. Onderweg Renieke uit Bompas opgepikt en nog wat boodschappen gedaan voor de avond. We hadden dit keer Coorong Mullet, heerlijke vis smaakt een beetje naar makreel maar dan niet zo sterk.

De puzzel die Neil voor de kids heeft aangeschaft blijkt toch iets moeilijker dan gedacht, we zijn er nu met zijn 6-en mee bezig. Alle 1000 stukjes liggen op de grond en Gussy bemoeit zich er af en toe ook mee door even lekker bovenop de puzzel te gaan liggen…..de skot.

Nika zal nog even een sterk vissersmanverhaal schrijven, komt nog dus hou jullie nog even in spanning....