valkenest.reismee.nl

Wineries and more...

23 Juli 2010 Wijnroute plus shoppen Adelaide

Na de hele heerlijke verjaardag van Nika hadden we weer een heerlijke dag voor de boeg.

Omdat we hier zo ontzettend lang slapen (dat wordt wat als we weer thuiskomen) zijn we niet eerder klaar dan 10 uur, maar ja wat geeft het, we genieten er gewoon echt van.

Zelfs Nika en Mees kunnen nu tot 9 uur slapen, echt ongekend! Maar dat komt omdat het hier zo ontzettend stil is, wat een genot, alleen maar vogels hoor je. En 's nachts krijgen we bezoek van onze Possum, die maakt een dansje op het dak en klimt dan zijn boom weer in. Omdat de daken hier van ijzeren golfplaten gemaakt worden kan je je voorstellen dat dat geluid heerlijk doorklinkt midden in de nacht. Alsof ze naast je tegen de muur aan klimmen. We hebben de eerste keer toch maar even het licht aan gedaan, had niet zoveel zin in een postuum in bed.....

Eerst gingen we Pindarie Wineries bezoeken, dit is een nieuwe winerie in thé Barossa en Neil was nieuwsgierig omdat er goeie recensies geschreven werden.

Nou ja, dan snap je dat wij zeker ook wel geïnteresseerd zijn om de wijnen te proeven.

De winerie lag prachtig in de heuvels verscholen tussen de wijngaarden en bomen. Het was een hele mooie oude cottage, zoals je ze hier veel tegenkomt. De eigenaren zijn in 2007 begonnen met het renoveren van de stal, het was namelijk oorspronkelijk een paardenstal. Het is prachtig geworden, mooie bar erin, groot haardvuur met allemaal tafeltjes en stoelen waar je naast het proeven van hun wijnen ook lekker kunt lunchen.

We kregen eerst een witte wijn ingeschonken, net released, het was een heerlijke blend van Italiaanse, Spaanse en Franse druiven, de Mediterenean Blend genoemd. Heerlijk, droog, fris en risp. Daarna een riesling (die ook niet te versmaden zijn, moet ze thuis toch weer eens gaan uitproberen) en op naar de heavy red ones....ach ja zalig....het wordt eentonig we weten het. Met de eigenaar hebben we een leuk gesprek gehad, hij is niet alleen wijnboer, maar heeft ook schapen en verbouwt granen. Hij verdeelt de risico's en momenteel leveren de schapen heel veel geld op. Wie is er nou niet dol op een heerlijk lamskoteletje met rozemarijn?

Als lunch moesten we natuurlijk een pie, pastie of saucage roll proberen. En dat hebben we ook gedaan. In Tanunda zit een goed bakkertje die deze lunchrolls verkoopt. Je zit daarna wel tot je neus toe aan vol, maar goed, hadden we weer even een bodem voor de volgende wine tastings nietwaar?

We hebben Seppeltsfield bekeken, een van de oudste wineries in thé Barossa en de werkgever van Renieke. Het is een prachtige winerie, voordat je er bent heb je kilometers weg bereden die langszij beplant zijn met palmbomen. Ziet er erg indrukwekkend uit, schijnt ook heel vaak gebruikt te worden bij films en tv series deze weg.

Bij Seppeltsfield was het enorm druk, grote bussen vol met mensen die een winetour deden.

We hebben even rondgekeken, chocolade geproefd en zijn even bij Renieke op kantoor geweest.

Daarna op weg naar huis want we zouden gaan shoppen en eten in Adelaide. Je kan het je niet voorstellen dat we voor een paar uurtjes winkelen zeker 1,5 uur in de auto gaan zitten op een vrijdagavond....maar hier kan alles....

Als je door de Central Markets loopt kom je uit in een straat waar allerlei kleine restaurantjes zitten. Met de vrienden van Renieke en Neil die met ons mee zijn gereden hebben we bij een Italiaan gegeten. Hier hebben we genoten van heerlijke bruscetta, risotto, tortellini en een rode Wynn's Estate wijn. Maar omdat we nog wilden shoppen, Nika moest en zou haar UGG's kopen, konden we hier niet al te lang genieten. Op weg naar Rundle Mall. Alle steden zijn hier vrij makkelijk, net als New York, straten die horizontaal en verticaal lopen, je kan altijd een vierkantje lopen, verdwalen is moeilijk hier. Gelukkig hebben we de UGG's vrij snel gevonden, dus Nika was en is nog steeds helemaal in de wolken met haar nieuwe laarzen. Je had haar moeten zien, een grote smile op haar gezicht en de booties moesten meteen aan. Verder hebben we toch nog maar even een dikke trui gekocht voor Nicole, een mooie pet voor Wybe en Mees moest en zou nog wat van Hot Wheels hebben. Dit laatste is hier echt goedkoop! Mazzel voor Mees want ondertussen zit zijn hele rugzak vol met auto's. Omdat Renieke en Neil samen met vrienden naar een voorstelling gingen reden wij met zijn vieren naar huis. Op de heenweg hadden we wat notities gemaakt zodat we exact onze terugweg konden vinden.

En dat is gelukt, bij aankomst hebben we Neil nog even gerustgesteld dat we niet langs de kant van de weg staan.