valkenest.reismee.nl

Barossa Valley

21 Juli Barossa Valley

Na een heerlijke nacht weer in een echt bed doorgebracht werd het een dagje wassen, wat rondtoeren en wat relaxen.

Eerst Neil naar de fysiek gebracht en vervolgens naar zijn werk zodat wij de Nissan Pathfinder tot onze beschikking hadden. Dat rijdt toch wel even anders dan zo'n enorme camper. Lekker weer hoor!

In Tanunda hebben we wat roadmaps en foldertjes van de omgeving opgehaald. Daarna op zoek naar de bekende bakker waar we taart voor Nika gingen uitzoeken….dat hebben we geweten. Nederland en Duitsland zijn gewoon echte taartlanden (gelukkig maar) maar dat is hier echt niet zo. Een beetje chocolade taart kost hier gewoon 31 dollar….tja dan moeten we toch echt wel een beetje lachen. Gelukkig vonden we ook de voor ons zo bekende roltaart! Lang leve deze Duitse bakery. Omdat die in onze ogen vrij kaal was hebben nog wat lekkere dingen gehaald. Strawberry's en cream. Voor dat kleine beetje extra zijn we naar Anguston gereden naar het Angus Fruit Park. Wat je daar allemaal voor heerlijkheden kan halen…oef….zelfbeheersing is hier wel nodig. Voor Carin een hele zak gedroogde mango's gehaald, ik hoop dat ze het halen…..anders bestellen we gewoon weer nieuwe ha ha! Na een mooie rit langs de wijngaarden en door de heuvels zijn we weer teruggereden. Neil belde om voor zijn taxirit, dus Wybe en Nika zijn naar Dorrien's Estate gereden om hem op te halen. Inmiddels was het hem ook gelukt om kaartjes te bemachtigen voor thé real Australian Football game: Port Adelaide vs Adelaide Crows! Of dat een derby zou gaan worden! Helemaal geweldig, zondagmiddag gaan we dit spektakel meemaken! Maar dan zullen we toch eerst nog even wat warme kleding moeten scoren. Maar dat komt goed! 's Avonds ging de bbq aan, en wat voor 1, niet zo'n lullig klein dingetje die wij gewend zijn thuis, nee zo'n hele grote van ruim 1,5 meter breed. Komt ook niet 1 worstje op, neeeee, minstens 2 kilo. Geweldig. Neil en Mees gingen het vlees regelen. En het was heerlijk, samen met de rode wijn waar Neil een prijs mee gewonnen heeft was het weer smullen geblazen!

chris10

Als ik t zo lees, kweek je wel een klein zwembandje nicole, hoera, kan je mee naar de sauna met de zwembandenclub!

Amarins

Ah :-( mag je nu niet mee met de zwembandenclub, Nicole? Mag je met mij mee. Slanke mensen zijn ooook gezellig! En I looooove het '10jaar' verhaal van Nika: Het leven is een groot uitroepteken!"

Nicole

ha ha, de zwembandenclub! ik eet me hier helemaal rond! pie's, pastry's, heaps of wine. En bijna geen beweging. Dus dat gaat lekker hoor. Reserveer maar vast een plekje voor mij in Vrouwenparochie eind augustus! Een bandje of 2 is dat oke? Meer gaat het niet worden denk ik....En reserveer meteen voor Amarins, die heeft 6 weken zomervakantie lang leve het onderwijs, dus die zal vast ook wel wat extra's krijgen. In september doen we de loopschoenen weer aan. Nu nog even lekker genieten van het niets doen. Vanavond weer heerlijk gegeten bij de Italiaan in Melbourne, vlakbij de foodmarkets. Allemaal eettentjes. Zondag naar de VietnaMEES (Mees dacht dat hij dan vast wel wat mocht koken, is immers naar hem vernoemd ha ha). Wij gaan nu lekker koese!
Bedankt voor al jullie leuke, lieve reacties. Nika was gisteren en nu ook nog helemaal in de wolken van al die felicitaties via email, sms en telefoon! Ze heeft net van die ugly uggs gekocht en ze loopt helemaal in de wolken, zo blij!