valkenest.reismee.nl

Darwin

19 Juli Darwin

Deze dag kunnen we het best omschrijven als:

eten, drinken en shoppen.

Dat is eigenlijk wat we de hele dag gedaan hebben op het schoonmaken van de camper na, maar over vervelende dingen gaan we het natuurlijk niet hebben.

Dus op naar het centrum van Darwin nadat we een andere plaats hadden gekregen, eentje met wat meer ruimte en elektriciteit (nu had Wybe al illegaal een lijntje electicity weggetapt de dag ervoor..)

Bij de receptie van deze camping Shady Glen werden we geholpen door de eerste niet aardige Australische….wat een chagrijn was dat zeg….heerlijk! We voelden ons dan ook helemaal niet schuldig dat de dag ervoor wij voor een unpowered site hadden betaald ipv een powered site. Sorry mate!

Dus op naar het centrum! Eerst op zoek naar een parkeerplaats voor onze hugh camper, maar dat gaat steeds beter lukken! Op de Esplanade met uitzicht op de prachtige baai waar Darwin aan ligt, konden we parkeren.

Ondertussen was de temperatuur weer aardig opgelopen naar een graadje of 31, 32 . Ideaal shopper dus, want de winkels zijn lekker ge airconditioned.

Nika op zoek naar de Australian Bikini, want die mocht ze uitzoeken voor haar verjaardag van Opa en Oma.

Ik geloof dat we bijna alle souvenir winkels wel gehad hebben in Darwin…pfffff….hadden we die nou maar meteen gekocht in Fremantle….maar helaas niet gevonden. Daarvoor in de plaats wel een heel leuk zwemboxershortje voor meiden met de Australische vlag erop, dus die gaan we inpakken! Ze kan m toch de eerst komende 2 weken niet aan, tenzij ze houdt van winterdipping in de Southern Ocean….brrrr….zeewater rechtstreeks vanaf Antartica komend?

Mees op zoek naar een mooi souvenier voor Hessel, en nee we gaan natuurlijk niet zeggen wat dat is, maar Mees heeft er ook een voor 'm zelf gekocht…

Ook Wybe nog even een souvenier dus allemaal voorzien.

Tijd om koffie te drinken met wat lekkers!

Er zijn in Darwin ontzettend veel eet en drinktentjes, je zoekt het maar uit, wij zaten nu in een Turks koffiehuis…..geweldig toch ben je in Australie ga je naar de Turk. Is hier niet anders dan in Nederland.

Hier werken ontzettend veel buitenlanders, we hebben ook nog geen taxichauffeur gehad die hier vandaan kwam. Net weer een Italiaan getroffen die hier heel veel geld verdient met zijn taxibusje.

Afijn na de lunch terug naar de camper, zodat Nika en Mees kunnen afkoelen in het zwembad en Nicole gezellig de spulletjes kan proberen in te pakken…

Heerlijke klus, meer dan 30 graden en dan de camper uitmesten en ook nog schoon moeten maken.

Maar ja je weet dat dit eraan zit te komen, je kan het ook niet doen en dan kost het je gewoon 200 dollar….nou laten we die maar anders besteden waar we allemaal wat aan hebben toch?

's Avonds hadden we wel een pizza verdiend dus op weg naar het centrum, waar we heerlijk op het terras hebben gezeten bij Monsoon's.

Hessel

Ik wil natuurlijk wel weten wat Mees voor zich zelf heeft gekocht, kan ie mij mooi wel even vertelllen.

Wij gaan zaterdag naar Frankrijk, papa kan de email op zijn tlefoon ontvangen dus

groetjes van Hessel en de rest van de familie
zeker groetjes aan Mees