valkenest.reismee.nl

Reisdag van Kununurra naar Katherine, maar wel een hele leuke!

17 Juli Kununurra - Katherine

Vandaag weer een reisdag, en op zich wel weer een lange, ruim 500km voor de boeg om van Kununurra - Western Australia naar Katherine - Northern Territory te rijden. Alles verliep heel voorspoedig en we kwamen dan ook mooi op tijd, rond 1 uur, op de camping aan. Het was een heerlijke camping naast thé Katherine Hotsprings. Wat een heerlijke verrassing….Dus na de wentelteefjes (die wilden Nika en Mees zooooo graaaaaag eten, en ach ja dan sta je toch heerlijk te zweten voor die schatjes in je camper met 30 graden…..) waar ook geen eind aan leek te komen, ze bleven maar eten, op weg naar de hotsprings. We konden zo door het hek van de camping naar beneden lopen en daar lagen ze, heerlijk blauwgroen bronwater wat 32 graden was, met een klein watervalletje erin. En heerlijke bubbels…..genieten geblazen. Omdat we hier op een toeristische route zaten (Alice Springs - Darwin) komen we nu veel meer Nederlanders tegen dan de afgelopen 3 weken. Heel erg leuk voor Nika en Mees, want die kwamen Eva en Ties tegen tijdens de bommetjes van de waterval….Wij hebben even met de ouders gepraat die 5 weken Australie doen, begonnen in Sydney en via Alice Springs naar Darwin vanwaar ze nog naar Brisbane vliegen en naar Cairns rijden..poeh ook al zo'n onderneming, geweldig hoor! Helaas staan we niet op dezelfde camping anders hadden ze nog even verder kunnen spelen. Wel hadden we besloten om morgenochtend vroeg voordat we zouden vertrekken naar Adelaide River nog even een early bird dip te nemen. Dan zou het vast niet zo druk zijn dachten we. Wat ons opvalt is dat je hier heel veel oudere mensen ziet, zowel in de winkels, werkende, of op de campings, reizende. Mensen van onze leeftijd komen we niet veel tegen, maar die moeten ook allemaal werken. Een pensioenregeling zoals wij die in Nederland hebben, kennen ze hier niet. Hier werk je tot je het loodje legt. Wellicht een mooi artikel voor Erikjan en Femke voor een Nederlands pensioenfonds. Zat oudere mensen hier en allemaal met een eigen verhaal, we hebben er al heel wat gehoord tijdens het koken in de campers kitchen op de campings. Heel veel nog 1e generatie immigranten vanuit Europa. Maar een dosis humor dat ze hebben, heerlijk, wat dacht je van deze 1-lijner:

Adventure bevoer dementia! Slaat op al die oude besides in hun 4wd en off the road caravans.

Op de camping hebben we onze laatste avondmaal gekookt, vanaf nu halen we! Nika en Mees hebben onder supervisie van Wybe , de worstjes gegrillt en de aardappels gebakken. Het was weer een feestmaaltijd. Douchen hoefden we niet meer omdat we heerlijk gebadderd hadden in de hotspring.

Wel viel ons op dat ze hier in Katherine wel heel vroeg op bed gaan…..