valkenest.reismee.nl

Dales Gorge

Dales Gorge

we waren vroeg vertrokken van Tom Price, omdat we naar een andere camping gingen.

we waren er ongeveer 9.30.

dus gingen we een Betch verdienen, door 6km te lopen. we zijn langs dit gelopen: Circular Pool, Three ways look out& Fortescuefalls.

6 km lijkt helemaal niet veel maar als er overal rotsen stenen en zo liggen lijkt het wel 11km(vond ik dan).

we gingen dus eerst naar beneden met allemaal traprotsen. en er lagen allemaal stenen en rotsen waar je langs moest, en opeens staat er een ijzeren ladder trap voor je neus.

dus gingen we daar maar af.

en toen we van de ladder af waren lagen er nog een paar stenen en verder was het gewoon plat steen.

dus daar gingen langs en kwamen we uit bij een Jungle Book stuk(hoe Mees dat noemde).

het was wel heel mooi maar we gingen maar verder.

en uiteindelijk kwamen we bij de rivier waar we naar toe wouden.

Mees en ik wouden er in maar het was heel KOUD!!!!!

en we zaten op een steen die heel glad was, en je raad het vast al: Mees gleed er in, maar gelukkig lag er nog een steen!

en Mees zei: KOUD!

en ik zei: pak mijn hand maar

nee zei Mees papa moet het doen!

en papa zei: nee Nika helpt je maar.

en toen Mees er eindelijk uit was kwam papa naar ons toe.

en wij zeiden: het is nu te laat!!!!!

dus Mees was er wel uit gekomen.

en we gingen nu verder naar de andere rivier.

dat was wel heel even lopen, maar we waren er wel gekomen!

het was een hele mooie waterval!!!

Met allemaal stenen er tussen.

dus we hadden daar heel veel mooie foto's gemaakt.

en ook van ons vieren!!!!

en Mees en ik hadden een mini waterval gemaakt!

maar die was heel snel kapot.

omdat er geen water meer was!!!

en later stonden we op de trap van rotsen.

die heel ver van elkaar af stonden, dus was ik wel na 3 treden moe!!!

maar we moesten heel veel treden.

maar eindelijk waren we boven!!!

Mees en ik heeeeel moe!

dus gingen we even een koekje eten, en water drinken!

en toen gingen we terug naar de camper.

en toen kwamen we een meneer tegen die uit Nederland kwam maar in Australia woonde.

dus vroeg hij: we're come jullie form?

Holland zeiden wij

en hij ging in het Nederlands praten tegen ons.

en hij vertelde dat hij in de 2e wereld oorlog was toen hij 6 was.

en hoe hij woonde in Nederland.

hij vroeg aan ons wie er had gewonnen van Spanje-Duitsland.

maar dat wisten wij ook niet(dus willen jullie even zeggen in de reactie's hoeveel ze hebben gespeeld?).

maar we hebben wel even gezegd dat Nederland in de finale stond!

en dat vond hij heel goed van Nederland.

en even later gingen we naar de receptie. om onze batch op te halen.

maar Mees en ik moesten eerst iets inleveren dat we hadden gekregen.

maar later hadden we dat ook gedaan, en kregen we een batch.

daar op stond Karijini Junior Ranger!

Nika

Vandaag maar een klein ritje gedaan, een slordige 100 km, om aan te komen op een camping (nou ja camping) zonder stroom en zonder water. Gelukkig staan we hier maar een nacht, want om nu te zeggen dat hier wat doen is, nee!

Vanaf 10.00 uur zijn we bush in getrokken en na een fikse afdaling aangekomen in een gorge, zoals ze dat hier noemen. Gelukkig waren we wat vroeg, zodat we in alle rust, nou ja Nicole, foto's hebben kunnen nemen. Vervolgens is er nog een stevig stuk gelopen, via allerlei hindernissen, om bij de watervallen te komen.

Uiteindelijk moest de afdaling ook weer teniet worden gedaan en de pijp was aardig leeg toen we weer bij de camper waren aangekomen.

Maar een stevige maaltijd doet wonderen en 's middags hebben we hier inde buurt het visitor center bewonderd. De geschiedenis van dit gebied wordt daar in tijd fases beschreven, zeer de moeite waard.

Inmiddels is het begonnen te regenen…jawel (Vanochtend hadden we gehoord dat de weg tussen Broome en Fitzroicrossing (Flying docters Marlies?) afgesloten was vanwege de grote hoeveelheid regen, laten wij daar nu net langs moeten?!) en nadat we onder primitieve omstandigheden ons eten hebben gemaakt, blijkt dat die oude camper van ons zo lek is als een mandje!

Dat wordt een lange nacht, maar gelukkig is het gestopt met regenen. Maar hopen dat het droog blijft/

Morgen gaan we terug naar de kust, er wachten ons weer een slordige 600 km!