valkenest.reismee.nl

Monkey Mia - dolfijnen circus!!!!

Monkey Mia

we zijn naar Monkey MIa geweest.

dat is met allemaal dolfijnen dat was vet cool!!!

en daar hebben ze dan wat over verteld en zo, en de dolfijnen kwamen de heldentijd naar de kant toe ( het begin van de zee) omdat ze eten kregen.

de begeleider gaf eerst een visje, en daarna mochten de mensen eentje geven (die de begeleiders uitkozen).

en daar was ik dus een van!!!! met Mees.

dus mochten we de dolfijn een visje geven met zijn tweeën.

dat was vet cool!!!!!!!!!!!!!!!!

en de dolfijn liet zijn visje vallen maar dat deed hij weer in zijn mond.

toen het afgelopen was moest iedereen weg van het strand of moest buiten het gebied van de dolfijnen zitten.

dus hadden wij dat gedaan, en lekker op het strand gegeten(ontbijt).

en we hadden de verrekijker mee genomen uit de camper, dus hadden we de dolfijnen goed in de verte gezien want die waren naar de andere kant gezwommen, om te eten.

maar naar 10 minuten waren ze onder gedoken.

dus zagen we ze niet meer.

dus gingen Mees en ik nog even tseltsjetsjipen, met de stenen die op het strand lagen.

en hebben we nog een paar mooie schelpen gevonden.

en die had ik een beker gedaan met wat zand.

en toen moesten we naar de camper, en toen we gingen rijden raad je het wel: Nika liet natuurlijk die beker vallen! met zand en schelpen.

dus toen we weer op de camping waren moest Nika het zand opruimen+ schelpen.

maar dat was niet zo erg omdat het niet zoveel was gelukkig!

en ik heb het toen in een zakje gaden met er op geschreven: Monkey Mia 3 juli 2010.

en toen we weer op de camping waren gingen we even naar het mini Shark Bay dorpje.

en daar gingen we even wat drinken op het terras.

we hadden een muffin gekregen.

Mees en ik hadden samen een hele grote chocolade muffin.

en papa en mama een ananas muffin.

en toen gingen we even naar de camper, en daar de spullen in pakken voor het strand.

even later zaten we heerlijk op het strand. IN DE WINTER!!!!

Mees en ik gingen schelpen zoeken in de zee en ringen voor mama.(van die schelp ringen).

en we hadden 1 mooie gevonden! die paste!

even later stonden Mees, papa en ik te voetballen op het strand.

toen vroeg Mees zullen we in het water overgooien?

en papa zei: NEE, en Mees zei: waarom niet?, en papa zei: dan word ik binnen 2 keer over gooien helemaal nat! en Mees en ik zeiden tegelijk: ja dat is ook wel weer zo!

en toen stonden Mees en ik in het water over te gooien.

ja je raad het al: Mees en ik werden na 2 keer overgooien zeik nat!

en papa zei: had ik toch gelijk he?

ja zeiden Mees en ik.

en toen werd het VLOED.

dus de golven kwamen en gooiden de bal weg en gingen de golven tegen in!

binnen een paar minuten waren we helemaal nat!

en Mees en ik gingen een kunstwerk maken ( wat helemaal geen kunstwerk was maar ja).

toen zeiden we de heldentijd tegen elkaar: dit kun jij nooit na maken!

en daarna zei ik: Mees zullen we een faal gebouw maken? ja zei Mees

en gingen we met een plastic zak door de bosjes, en hebben we al het afval van ons zelf gebruikt.

het was een mooie dag!!!!

Nika

Vrijdag, 3 juli 2010 - Denham

Laat op bed, vroeg er weer uit…

We hadden Monkey Mia op het programma, of te wel dolfijnen kijken aan de andere kant van het schiereiland, 25 km verderop.

07.15 uur al onderweg, dat is toch wel weer het mooie van zo'n camper…het is opstaan, kleren aan, sleutel in het contact en wegrijden…oh ja nog even het bed van de kinderen omtoveren in de stoelen met gordel, maar dat is zo gepiept.

De zon kwam ook net op…we zagen geen moer op de weg….gelukkig dat het zo rustig is. Aangekomen zagen we dat we echt niet de enige waren bij de eerste voorstelling. De parkeerplaats stroomde langzaam vol. We konden zo doorlopen naar het strand waar we met z'n allen op een rij gingen staan, en ja hoor daar kwamen onze vrolijke flipperende vriendjes al aangezwommen….bedelend om wat vis. Want dat is het hele verhaal, omdat ze vroeger het afval kregen van de vissersboten, is dit hele bezoek aan het strand in hun systeem gekomen. Het zijn een stuk of 15-20 dolfijnen in totaal die elke dag Monkey Mia aandoen. Vandaag zagen we er 9 of 10, er waren 2 kleintjes bij. Rond de 70-tiger jaren komen ze het strand al bezoeken. Ze krijgen ieder 4 visjes en moeten dan weer zelf hun voedsel gaan zoeken. Na een half uur komen ze weer terug voor de tweede voorstelling en dan is het voorlopig gedaan. Ze weten het precies, het is Harderwijk in het groot. Maar het blijft een prachtig gezicht om die wezens voorbij te zien zwemmen. Nika en Mees mochten samen nog een visje geven en heel dicht bij ze komen. Nadat de dolfijnen hadden gegeten, waren we zelf nog aan de beurt.

Bij terugkomst op de camping zijn het dorp, nou ja dorp, in gegaan. Dorp is wat overdreven, een straat en dan houdt het wel op. Hier hebben we even een bak koffie gehaald. s Middags zijn we naar het strand geweest, insmeren en naar het water…ahum dat is nog niet op zwemtemperatuur en ondanks de flippers en de duikbril houden we dat nog tegoed. Nog even een wijntje bij de camper en vroeg op bed. Morgen staan er ons weer wat kilometers te wachten!


Reacties

Reacties

Carin

Man!
Ik begin wel een beetje jaloers te worden.. Ik krijg nu al trek in zo'n lekker muffin Nika!
Tja, hier is het gelukkig ook nog steeds mooi weer, maar geen dolfijn gezien hier in de Stienzervaart.
Maar alle! Wij hebben morgen wee een heerlijk (hoop ik) voetbalavondje.
Lieverds, Geniet ervan!

Tot schrijfs!!

Hessel

Hoi Mees en familie,

neem je ook een mooie schelp voor mij mee? En vanavond ga ik voetbal kijken met Ate en Max. Nederland - Uruguay Kijk jij ook voetbal daar? Heb je wel een goeie toeter?
is het ook koud in zee daar in de winter?

hoi Hessel en familie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!