valkenest.reismee.nl

Denham, here we come!

Vrijdag, 2 juli 2010

Aangekomen in Denham, met een tussenstop in Kalibiri National Park.

De eerste levende kangaroo's zijn gespot, nadat we 10-tallen dood langs de weg hebben zien liggen….Het is niet voor niets dat er afgeraden wordt om hier met donker te rijden. Ze kunnen een heuse ravage aanrichten die lieve schattige hoppende joe's. Maar eerst Kalibiri NP, bij Hawks Head zijn we gestopt. Onze heuse wandelschoenen eindelijk aangetrokken en op naar de rivier. Een kleine klim naar beneden bracht ons naar een waar paradijs….water, rotsen, gorges en …. jazeker 2 echte levende kangaroo;s aan de overkant van de rivier. Mees en Nika met camera erop af. Prachtig om te zien, en ontzag hebben ze wel (zowel de kids als de roo's). Heerlijk op een rots van het uitzicht genoten en daarna op weg naar een tankstation. Want het blijft slurpen dat monster van een camper, 1 op 7 is niks. Dus nu komt het erop aan, vantevoren bekijken hoever we willen rijden en waar de volgende tankstop is, en niet alleen voor diesel maar ook voor water en etenswaren. We gaan nu het dunbevolkte gebied in. Nika en Mees hadden al wat voorwerk gedaan. Australie is namelijk 240x zo groot als Nederland en er wonen 'maar' 20 miljoen mensen….We gaan nog even uitrekenen hoeveel dat per vierkante km is, om een nog beter beeld te schetsen. Maar wij zien het hier wel. Denham heeft bijvoorbeeld maar liefst 1140 inwoners…En dat is nog vrij groot voor wat er allemaal nog komen gaat…De temperatuur loopt ook steeds een beetje meer op, nu is het al 21 graden. De nachten zijn nog steeds fris, maar heerlijk om in te slapen. De zonsondergangen zijn magnefique, het is toch elke keer weer een hele mooie film die ze 's avonds om 17.20 uur afdraaien. Elke keer weer volle zalen hoor! Wij hebben heerlijk over het strand gebanjerd, prachtige schelpen gevonden, pootje gebaad en gekeken hoe de boten uit het water werden gehaald bij de boatramp. De ene auto is nog stoerder dan de ander en de pk's die hier achter de boten hangen…Selwin zou jaloers zijn….Een beetje Opa heeft hier een mooie 4wd ute met daarachter een trailer die ze zo achteruit het water inrijden. Nadat Wybe nog even de bottel shop een bezoek had gebracht en we gegeten hadden was het wachten op 22 uur. Dan zouden we naar Hotel thé Heritage om voetbal te kijken….helaas wat een deceptie bij aankomst. Om 22 uur sloten de deuren en gingen ze afsluiten…De enige bar in het dorp hing vol met tv's maar dan met de paardenkoersen….Tjsa, voetbal is hier nou niet echt very populair…footy daarentegen wel…maar goed dat is ook voor echte kerels! En dat zijn wij in Nederland helemaal niet gewend. Omdat ook onze Ozziephone ons in de steek heeft gelaten (lang leve Vodafone…tip voor Erikjan en Femke, niet dit abonnement nemen dekking is bij lange na niet 100%, Optus - Australische KPN - heeft een veel betere dekking) waren we genoodzaakt onze KPN verbinding weer in ere te herstellen zodat we contact konden maken met NL - Hans onze verslaggever ter plekke zou ons op de hoogte houden. We gingen slapen met een 1-0 achterstand. Nicole moest haar einduitslag bijstellen van 1-0 voor NL dan toch maar 2-1 voor NL. Dan maar slapen en hopen op thé best! En ja hoor….we schrokken wakker om 23.45 uur….2-1….voor NEDERLAND…..de adrenaline gierde door ons lijf! Geweldig!!!! En vooral ook het sms-je van Jan, want de telefoon van Hans was inmiddels op de bodem van de Kletsefeart belandt na de overwinningssprong in het water!!! Oooh wat zouden we nu graag bij jullie zijn! Maar waarschijnlijk was het dan heel anders gelopen. Wij genieten van afstand! Tante Helene uit Warnambool is inmiddels in Nederland aangekomen en gaat de start van de Tour de France meemaken in Rotterdam, ze had al gezegd dat het bloody hot was in Nederland en that they have gone crazy thé Dutch people!!!! Ja zeg wat wil je dit is de 11-steden tocht in het kwadraat dear auntie!!!

Met de halve finale in gedachten zijn we lekker verder gaan slapen…sweet dreams