valkenest.reismee.nl

Perth - Geraldton

Het avontuur gaat beginnen!

Vandaag gaan we echt rijden met de hugh campervan! Op naar Geraldton, wat 429km ten noorden van Perth ligt.

Maar voordat je Perth uit bent….pfff…1,5 uur verder hoor.

Gelukkig in het laatste voorstadje van Perth nog een sportzaak gevonden om loopschoenen te halen voor Nicole, om nou trekkings te doen op Croc's….

Mees haalt hier natuurlijk een mooie Socceroo voetbal want die hadden we niet meegenomen, en Mees 6 weken zonder bal is als …. een zee zonder zout? Een kangaroo zonder buidel? En een auto zonder banden. We kwamen niet erg snel op gang, maar rond tien uur reden we weg, moest ook wel want 10 uur is uitcheck tijd bij de campsites. We moeten toch even ons leefschema een beetje aanpassen. Zoveel mogelijk uit de dag halen want om 17.20 uur gaat de zon onder. Prachtig om te zien hier aan de Westkust, beter kan je het niet treffen.

Nog niet een levende kangaroo gezien vandaag, wel 2 dode langs de weg, maar daar zitten Mees en Nika niet echt op te wachten, waar zijn die hoppende vriendjes dan?

Wellicht morgenochtend als we weer vroeg op pad gaan.

Afijn Geraldton, een beetje een ingedut havenstadje met zo'n 36.000 inwoners, is de laatste grote stad die we voorlopig aandoen. Bij Sunset Beach Caravan Park hebben we een plaatsje geboekt voor 1 nacht. Tip van de receptioniste is dat we moeten doorgeven dat we met een Britz camper arriveren, krijg je vaak 10% korting, en alles is meegenomen. We blijven per slot Nederlanders nietwaar? We zien hier de ene na de andere trailcaravan met fantastische 4WD ervoor. Echt wauw! En stoer, dat zijn pas caravans, wat wij hebben zij maar truttesleurhutten zeg. Ik zal er een paar fotograferen. Echt heel ruig.

Snel nog even naar het strand met zijn vieren, helaas valt dat wat tegen, het is vloed en heeft alle zeeplanten, algen en weet ik wat op het strand achtergelaten. Wind is fris, maar ja het is hier nog steeds winter. De zonsondergang bekeken onder het genot van een scone met chocola en passievrucht…mmmm.

Ondertussen mijn auntie Renieke gebeld, she was a luttel bit worried, ze heeft ons reisschema op de fridge geplakt en weet precies waar we zijn. Maar ja schema's zijn er om vanaf te wijken en we hadden wat een trage maar relaxte start. Halen we in de komende dagen wel weer in. We zien haar 20 juli in Adelaide, waar we winterkleren moeten gaan scoren want het is freezing in South Australia. Hebben samen meteen even gekeken wat we gaan doen in die 2 weken maar dat wordt zeker Beachport, Warnambool en Great Ocean Road, waar we met zijn vieren nog een paar dagen Melbourne aan vast zullen knopen.

Omdat het best fris is zitten we gezellig met zijn vieren in de camper te kijken welke route we morgen gaan doen.

Want feit blijft wel dat we op zoek moeten naar een tv waar SBS Sport op uitgezonden wordt. Want Nederland - Brazilie willen we natuurlijk niet missen!!!!!

Of het wordt Kalbirri NP of we rijden meteen door naar Denham of Monkey Mia (dolfijnencircus…)

To be continued..

Carin

Zo te horen valt er al een flink gat in het reisbudget;)
Maar wat een heerlijke foto's. Ik zit nu lekker op mijn werk alle zooi weg te werken voor de vakantie. Overigens wel te puffen, want buiten is het 27 graden (en binnen voelt het als 34!)
Keep it cool!!

Groetjes

Pa en Ma

Wij zitten hier gezellig binnen omdat het buiten zo heet is. Dit is dus de omgekeerde wereld tov jullie vorige reizen in Down Under. Hoe is het ondertussen met het engels van Nika en Mees? Hoe is het met Skype? Kunnen we morgen de 2e juli contact maken? Wij dachten aan 20.00 uur bij jullie, dat is dus 14.00 uur bij ons. Wij proberen het in elk geval. Een prettige dag verder.
Pa en Ma

Jantina

Dusssss eindelijk onderweg. super hoor.
De camper gelukkig weer helemaal in orde.
Hier gaat alles zijn gangetje. Even de leuke adresjes noteren, je weet maar nooit wat ons volgende tripje word!!!!
Have fun.

Sieger en alie

He buurtjes...
Zo al weer heel wat beleefd zeg, klinkt alllemaal super, hier is het bloody hot, maar we mogen niet klagen.
En ja Nederland- Brazilie wat was het spannend en wat een super wedstrijd hoop dat jullie er ook van hebben kunnen genieten.
Nog een weekje en dan zijn wij ook weg heerlijk!!!!
Have Fun en maak maar weer mooie plaatjes. Groetjes aan iedereen.

De buurtjes.

Michel, Lène en de kinderen

Wat een mooie reis tot nu toe. Ben tocht wel een beetje jaloers. Ik vind het een hele onderneming, maar jullie houden van het avontuur.
Geniet ervan en ik vind het erg leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto's te bekijken.
Dikke kus voor allemaal!

Baudina

Olééé, olé olé olé, beetje in de stemming nog. Dit wordt natuurlijk een finale tegen de Duitsers!!!Ik moet even van Luca zeggen dat hij Mees héél erg mist...even Mees bellen...oh nee, die is nou krokodillen spotten!!!Moet nog even wennen aan het idee. Luca vraagt of Mees wel een bal heeft. Ik heb hem net het laatste verhaal laten lezen. Gelukkig is Mees voorzien. Have a nice trip and we keep in touch....XX

dana

aaaah ik wil ook naar australie (ll)